Un interviu greu de digerat

ProSport a scris azi, pe on line şi în forma tipărită, despre gestul nobil al patronului echipei scoţiene Motherwell, care donează CÂTE O LIRĂ DIN PREŢUL FIECĂRUI BILET pentru copiii cu probleme din România. John Boyle face treaba asta de 20 de ani prin organizaţia „Copii în dificultate”. Pentru acest fapt, cred că patronul scoţienilor de la Motherwell ar putea fi un model pentru orice şef de club de la noi.

Pe de altă parte, am fost dezorientat de supratitlul pe care cei de la ProSport l-au pus la interviul cu John Boyle: „FIECARE liră din preţul unui bilet vândut la meci va merge în România!”.

Din asta, am înţeles că toţi banii din bilete ajung la copii. În text, scoţianul reuşeşte să spargă ambiguitatea ziariştilor: „vom dona câte o liră sterlină din fiecare bilet cumpărat copiilor din România”. Apoi, nu ştiu pe ce limbă s-o fi purtat interviul (probabil, engleză), dar stilul este foarte simplist. Reporter: „Cât speraţi să strângeţi?” Boyle: „Sperăm să strângem 10.000 de lire de la acest meci.” Câte mere are Ana? Ana are 10.000 de mere. Interviu de clasa I. Nu mai spun că, spre ruşinea celor de la ProSport, uneori le e greu să numere şi i-urile din “copiilor”. Sau că subiectul a fost tratat altfel, mai bine, mai sensibil şi mai clar în Gazeta Sporturilor, în urmă cu trei zile, de Cătălin Tolontan. Măcar aveau timp să-şi corecteze articolul. Apoi, şi astăzi Gazeta a scris mai atent pe aceeaşi temă.

Citeşte şi:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *