S-a reinventat coada

Pe Bulevardul Ştefan cel Mare din Bucureşti, s-a deschis în urmă cu câteva săptămâni un magazin care se cheamă “Converse Bazar”. Tenişi, pantaloni, tricouri, din astea, pentru tineri… Cel puţin astea sunt lucrurile pe care am reuşit să le ochesc din exterior, pentru că în interior încă nu am apucat să mă strecor. În fiecare zi în care am trecut pe acolo, cel puţin 20 de oameni aşteptau la coadă, de parcă s-ar fi vândut ceva nemaiîntâlnit. Spre ruşinea mea, nu auzisem încă de firma asta, “Converse”, chiar dacă am înţeles că e renumită. Tenişii, aşa cum i-am văzut eu din stradă, seamănă cu cei de Drăgăşani pe care-i toceam la fotbal în copilărie, aşa că nu mi-am dat încă seama de ce sunt atât de căutaţi. Fenomenul e tare ciudat şi nu voi reuşi să-mi explic acea coadă decât în momentul în care voi reuşi să intru şi eu în magazin. Deocamdată, am văzut nişte preţuri, nu foarte mici ţinând cont de criză (nişte tenişi erau parcă 79 de lei). Căutând pe net, am aflat că produsele “Converse” sunt mult mai scumpe decât în magazinul ăsta, aşa că aici ar putea fi o explicaţie pentru coadă. Promoţia este atât de grozavă, încât vine lumea din tot Bucureştiul (şi nu numai) să-şi ia tenişi. Dar asta tot nu-mi explică de ce sunt atât de căutate produsele lor (că totuşi, banii pe care-i dă orice cumpărător nu sunt puţini). Oricum, campania de marketing a patronului e tare de tot: programul magazinului nu e acelaşi în fiecare zi – la sfârşitul zilei de vânzări, se afişează programul zilei următoare, iar ora deschiderii variază (10, 11 sau 12). Mereu, cu cel puţin o oră înaintea “începutului vânătorii” oamenii se strâng în faţa intrării, precum bătrânii la centrele de tratament gratuit. Are cineva o explicaţie suplimentară?

Citeşte şi:

0 comentarii la „S-a reinventat coada”

  1. E propun 3 explicatii:
    1. Converse este un brand. Si e cool man sa purtam de firma, adica ca toata lumea din gasca. Altfel riscam sa nu ne mai iubeste femeile sau sa-i zboare, fata, ochii dupa cracii alteia.
    2. Cine n-a facut cozi de nevoie pentru faina, ulei si salam cu soia pe vremea raposatului, face acum de placere – pentru ca moda cere sacrificii iar sa fi in trend e lucru mare.
    3. La o temperatura medie a asfaltului intr-o zi caniculara de iulie de 50 grade C, Convesii cu pricina vor asigura un confort sporit, gaurelele minuscule practicate pe laterale mentinand un grad optim de umiditate a piciorului. Complet diferit, deci, de tenisii tai de Dragasani (sic!).

  2. Intrebarea asta mi-o pun si eu zilnic cand trec p-acolo… nu stiam ce se gaseste la vanzare, dar acum mi-ai usurat nedumerirea. Daca e vorba de tenisi Dragasani de 79 de ron, zisi Converse, atunci inteleg perfect incolonarea: e pe principiul Brucan – prosti, da’ multi :))

  3. chiar vroiam sa scriu despre acelasi subiect insa am descoperit articolul tau:)
    ce sa zic, lumea se clasifica in cool/vip si naspa deci..in ce categorie crezi ca isi doresc tinerii sa intre?
    cat despre strategia de marketing este super tare! cred ca mi-o notez!

  4. Converse e o firma foarte renumita…cu o istorie lunga.
    Alea de la bazar sunt piese din colectiile vechi care nu se mai comercializeaza in magazinele Converse. O pereche de incaltari costa in jur de 200 lei in magazine Converse sau altele care comercializeaza aceste produse.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *