Humanitas şi drepturile cetăţeanului european

Librăria Humanitas de la Cişmigiu nu mi-a primit înapoi (cu intenţia de a schimba) o carte cumpărată acum şase ore, chiar dacă am avut şi bonul. Motivul? Era în promoţia “cumperi 3, plăteşti 2”. Bine că mi-am făcut card Humanitas şi bine că sunt cetăţean european! 🙂

Citeşte şi:

0 comentarii la „Humanitas şi drepturile cetăţeanului european”

  1. Nici eu. M-am dus cu încredere, iar răspunsul m-a blocat. Nici acum nu cred că replicile domnişoarei de la casă şi cele ale unui băiat cu barbă foarte sigur pe el figurează în vreun regulament. Sunt aproape convins că m-au văzut nepregătit pentru scandal. Au intuit că o să renunţ uşor şi au zis ce le-a venit la îndemână. O librărie serioasă ar fi reacţionat altfel.

    1. Pacat ca nu-si dau seama de efectele publicitatii negative! (Re)numele pe o piata de carte conteaza mai mult decat cred profanii. Asa se face diferenta intre librar si vanzator de carte.

      1. Regret că sub aceeaşi pălărie (Humanitas) stau şi librari deosebiţi, precum cei din Sibiu, care sigur ar fi fost măcar mai empatici, dacă nu chiar mai deschişi către rugămintea mea.

  2. Legea nu prevede returnarea cartilor in 10 zile daca nu prezinta defect. Librarii nu au actionat din rea-vointa, ci s-au conformat legii.
    Faptul ca au motivat cu promotia 2+1 este pentru ca procedura contabila de storno este destul de complicata si justificarea stornarii este destul de complicata – si chiar sunt necesara explicatii cu privire la returnare. Orice stornare, de fapt, presupune o procedura justificativa complexa.

    Vorbesc din experienta pentru ca si eu am lucrat in librarie si cunosc acest aspect.
    Cade in sarcina cumparatorului sa fie atent la ce cumpara…

    Cat despre librarii Humanitas din Sibiu… au cam plecat acei extraordinari librari de la Humanitas, detaliile plecarii nu sunt tocmai placute, dar si-au deschis libraria lor de bine ce le-a fost la Humanitas… Din fericire piata de carte nu i-a pierdut de librari.

    In concluzie: mai multa atentie la achizitie si nu este cazul sa va suparati pe librari, nu sunt rau intentionati, aceasta este legea…

    Partea buna este ca acum aveti o carte care va place si pe care o puteti face cadou sau puteti porni un concurs pe blog. 🙂

  3. Bună bună,

    Bogdan aici, PR-ul librăriei în cauză. Îmi pare foarte rău de situaţia creată şi mărturisesc că este prima oară când ne confruntăm cu ea. Am verificat cu juristul nostru care este reglementarea în vigoare referitor la acest incident. Mai jos, ce am aflat de la el.

    <>

    Totuşi, librarul în cauză nu a putut primi cartea înapoi şi din altă cauză: pentru că aceasta a făcut parte dintr-o promoţie “Alegi 3, plăteşti 2”, prin care dumneavoastră aţi primit un exemplar gratuit din cele trei.

    E drept, librarul putea să storneze tot bonul, să-i înapoiaţi toate cele trei cărţi, apoi să refaceţi pachetul de trei. Motivul pentru care acel titlu nu putea fi schimbat cu altul este că mecanismul promoţiei spune că articolul cel mai ieftin este cel gratuit, iar în cazul modificării cumpărăturii valoarea discountului s-ar modifica.

    Librarii de la Cişmigiu au fost anunţaţi de incident şi vă aşteptăm în orice librărie Humanitas pentru a face stornarea bonului întreg şi pentru a alege alt pachet în schimbul aceluia.

    Îmi cer scuze din nou în numele librarului în cauză şi sunt sigur că pe viitor aceştia vor oferi toate aceste date clienţilor lor, pentru a putea rezolva astfel de incidente cât mai legal de ambele părţi.

    Mulţumesc,

    Bogdan Baciu,

    Coordonator Marketing&PR Librăriile Humanitas

    1. Mulțumesc pentru răspuns. Deci legea e cum e, dar se poate face ceva… Așa ar fi fost frumos să reacționeze oamenii dvs. din prima. Am aruncat bonul, ca și cardul. Oricum, cardul e altă problemă… Poate într-o postare.

  4. Conform legislaţiei în vigoare (a se vedea legea 449/2003) un agent comercial nu este obligat să returneze un produs dacă acesta nu prezintă defecte şi este conform cu contractul de v
    vânzare recent încheiat între client şi agentul comercial respectiv. Vânzătorul îşi poate totuşi asuma obligaţia de a returna într-un anume termen şi astfel de produse conforme şi care nu prezintă defecte informând potenţialii clienţi într-o manieră vizibilă, Librăriile Humanitas neasumându-şi o astfel de obligaţie.

  5. ca sa pun sare pe rana, poate c-ar trebui sa cauti un defect din tipografie:D. si, da, cred ca te-au simtit ca n-ai chef de harta si ca renunti usor. n-au luat in calcul si variata ca ai blog si ca sunt destui care te urmaresc….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *