Interviu cu Cezar Gheorghe, despre “Gândirea-cinema”

În una din zilele festivalului Emineschool (ediţia pilot a avut loc în perioada 6-9 aprilie), a plouat atât de tare încât doar puţini pasionaţi de film şi literatură s-au încumetat să ajungă la Cinemateca Union. Cezar Gheorghe trebuia să aibă parte de un soi de lansare de carte, însă am încercat un refugiu rapid, din lipsa publicului. A ieşit un interviu improvizat, filmat de Vlad Rotaru, în care întrebările mele nedocumentate au primit răspunsuri mult mai bune din partea lui Cezar. Care mi-a explicat ce înseamnă “Gândirea-cinema”, concept-titlu pe cartea sa apărută la Editura Cartea Românească anul trecut.

coperta1Cezar Gheorghe (n. 1984) a absolvit Facultatea de Litere a Universitatii din Bucuresti, sectia Româna-Filozofie (2007), si masteratul de teoria literaturii si literatura comparata al aceleiasi facultati (2009). Din 2012 este doctor in filologie al Universitatii din Bucuresti, cu teza Ontologia imaginii literare si cinematografice in filozofia lui Gilles Deleuze (coord. prof. dr. Sorin Alexandrescu, Centrul de Excelenta in Studiul Imaginii, 2012). In perioada de pregatire a tezei de doctorat a beneficiat de o bursa POSDRU si de un stagiu de cercetare la Amsterdam School for Cultural Analysis (Universitatea din Amsterdam). Din 2008, este membru al redactiei revistei Observator cultural, unde coordoneaza paginile dedicate filmului si scrie eseuri despre literatura si critica de film in cadrul rubricii „Ce gindeste filmul?”. Publica texte de filmologie in diferite reviste de specialitate. Este prezent in volumul Trupul si litera. Explorari critice in biografia si opera lui Gheorghe Craciun (coordonatori: Andrei Bodiu si Georgeta Moarcas, Editura Casa Cartii de Stiinta, Cluj-Napoca, 2012). (© Cartea Românească)

Citeşte şi:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Conţinut protejat împotriva copierii