Future of Media 2015 – „Back to the roots of journalism”

  •  
  •  
  •  
  •  

„O luptă pentru supravieţuire, o lipsă de bani, de orizonturi”, cam aici s-ar încadra media prezentului într-o variantă sumbră (Orlando Nicoară). Totuşi, există „branduri generatoare de conţinut… Decât o Revistă, ori Digi sau gaşca lui Tolo de la GSP, după cum zice Robert Berza. „Acum mai degrabă contează să produci conţinut de calitate. Raza aceasta de lumină le va demonstra tuturor că acesta este singurul drum de mers înainte.”

Cam asta ar fi ideea, dacă ai conţinut de calitate, rezişti, iar Claudiu Şerban dă şi un exemplu de print care nu doar că rezistă, ci şi creşte: The Economist.

Creşte puternic online-ul, deşi TV-ul rezistă bine, măcar deocamdată. Toţi vorbitorii au estimat un interval de timp, mai lung ori mai scurt, după care TV-ul va ceda întâietatea, mai ales că „etapele se ard rapid din multe puncte de vedere”. Alexandra Iavorschi: „Tv-ul vinde în momentul ăsta şi rămâne în continuare câştigător; va fi o integrare a celor două medii în câţiva ani”.

Claudiu Şerban a întrebat câţi din sală citesc cărţi în format tipărit. Cam toţi au ridicat mâna. J De unde concluzia că ne dorim ca informaţiile să rămâne bine întipărite în minte. De unde şi ideea că jurnalismul de calitate se va impune. „Există branduri de print care vor funcţiona, trebuie să merite să-ţi pierzi vremea citind; este exact lucrul pentru care The Economist creşte.” Cum ar veni: „Back to the roots of journalism”.

Între timp, „consumul s-a mutat pe mobile, unde creşte agresiv consumul, mai ales datorită Facebook” (Orlando Nicoară) şi se vehiculează noţiunea de mobile wallet – totul pe telefonul mobil, chiar şi cheia de la casă sau maşină. „Tot ce facem în online trebuie optimizat pentru mobil.” – Anca Nuţă.

 

………………………………………………………………………………………………………………….

 

Detalii despre conferinţă: http://www.futureofmedia.ro/2015/

Rezumatul ediţiei precedente: “The Only Safe Place for Text Remains #”.

Citeşte şi:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *