Omul care (nu mai) aduce cartea

  •  
  •  
  •  
  •  

„Omul care aduce cartea” va ieşi de pe PRO TV. Ultima emisiune, care va fi despre o enciclopedie a vinului, va putea fi vizionată, cel mai probabil, în ultima zi a acestui an. Conform paginademedia.ro, până la sfârşitul lui 2015 se difuzează emisiuni deja înregistrate, fapt confirmat de Dan C. Mihăilescu, pe blogul său, unde găsiţi un text amplu despre această situaţie:

„Vineri 4 decembrie 2015, orele 11,20 AM, în biroul doamnei Gabriela Popescu, directorul Ştirilor Pro Tv, s-a petrecut – cu graţie amicală, comprehensiune ludic-reciprocă şi suavă resemnare de ambele părţi – decesul emisiunii Omul care aduce cartea (ianuarie 2000 – ianuarie 2016).”

Dan C. Mihăilescu spune că i se pare „justificată decizia conducerii Pro Tv de a curma existenţa unei emisiuni care nu aduce niciun beneficiu financiar postului, indiferent de prestigiul simbolic aferent”.

Emisiunea nu aducea vreun beneficiu financiar, însă echilibra panta manelistică, chiar dacă era difuzată la ore imposibile pentru cei care mai încearcă să şi muncească. Şi dacă nu producea nimic în afara unui avantaj de imagine, PRO TV nu avea de ce să se plângă, din moment ce, arată Forbes, audienţa emisiunii se încadra în media postului.

Aşadar, de ce să scoţi din grilă o aşa emisiune? Un brand garantat, pentru care asocierea cu numele postului funcţiona automat, după nu mai puţin de 16 ani… De ce? Văd două motive:

  1. Pentru reclamă. O revitalizare, o rebranduire, cu avantaje atât pentru emisiune, cât şi pentru post. În această situaţie, la începutul anului viitor, ar trebui să asistăm la o revenire cu pupături, cu postul promovând emisiunea măcar la jumătatea nivelului de care se bucură un Las Fierbinţi ori Vocea României. Nu cred în varianta aceasta, mizând pe onestitatea lui Dan C. Deşi dumnealui s-ar putea să fie sincer, dar şi nepriceput în ale marketingului şi să nu simtă vreun joc aiuritor luat în calcul de strategi inaccesibili.
  2. Din “nepricepere”. Greu de crezut că managerii postului nu realizează capitalul de imagine al unei astfel de emisiuni. Un om care vorbeşte câteva minute despre o carte. N-are nevoie de cine ştie ce decor, nu cere să i se cumpere cărţile, nici măcar de un pahar cu apă nu are nevoie în timpul emisiunii, e vorba doar de un salariu, probabil mult sub cel al unei cititoare de prompter. Dar dacă e adevărată această variantă, un post precum Digi24 ar trebui să fie deja la uşa lui Dan C.

Indiferent de variantă, singurul care iese bine de aici e Dan C. Mihăilescu. Ştirea e deja peste tot şi chiar şi cei care-l uitaseră au acum prilejul să-şi amintească de el. Dacă vrea linişte şi nu se mai simte bine cu o emisiune TV, va avea linişte. Dacă vrea să facă în continuare emisiunea, e chiar de domeniul fantasy să crezi că nu se va arăta nicio televiziune dornică să preia brandul.

Citeşte şi:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *