Un cal (nu) intră într-un… palat

Un cal (nu) intră într-un… palat

Ca să filmeze videoclipul pentru Indian Summer, Madonna vrea să intre cu un cal într-o clădire istorică. (zice Le Figaro)

Asta nu prea e o ştire, mai ales când vine vorba de Madonna. Ştirea adevărată e că primarul localităţii portugheze în care se află clădirea – un palat din secolul XIX, Quinta Nova de Assunçao, din Belas, parte a comunei Sintra – nu aprobă aşa ceva, spunând că podeaua din lemn ar avea clar de suferit.

Pe scurt, trebuie amintit şi că artista, în vârstă de 60 de ani, locuieşte la Lisabona de vreo doi ani, pentru ca fiul ei, David, de 11 ani, să poată merge la academia de fotbal a clubului Benfica. Ea deţine o locuinţă somptuoasă în amintita Sintra, care e şi staţiune balneară, o locuinţă estimată la 7,5 milioane de euro.

Primarul care-i refuză unei artiste atât de cunoscute ca Madonna genul acesta de extravaganţă primeşte pe reţelele sociale numai cuvinte de laudă. Poate pe bună dreptate. Iar Madonna pare aici „omul negru”. Totuşi, mulţi dintre cei care comentează nu ştiu adevărata realitate – cât de hotărâtă e artista să turneze scena cu calul, cât de reală e cearta cu impresarul ei, care se spune că i-a făcut Madonnei ceva promisiuni, şi cât de tare ar vrea să plece din Portugalia dacă nu i se aprobă doleanţa (ea mai zice şi că face imagine Portugaliei prin videoclipul respectiv).

Poţi să crezi, dar şi să nu crezi. Iar cum orice afişare a numelui ei, chiar şi în context negativ, tot reclamă se cheamă, această ştire, care poate fi fabricată tocmai de consilierii de imagine ai Madonnei, nu face decât să îndrepte atenţia spre noul album al artistei, să-i facă un soi de PR incipient.

Cu cal sau fără cal, scopul scuză mijloacele şi trăim vremuri în care ştirile te pot păcăli uşor. Iar dacă ştirea nu e fabricată, ci chiar are la origine indispoziţia artistei în faţa încăpăţânării autorităţilor, ai tot dreptul să te gândeşti şi la faptul că totul este stârnit de un interes de marketing. Cum să afle lumea că Madonna se pregăteşte de ceva grandios?

Ori poate că Madonna a văzut într-o vitrină cartea „Un cal intră într-un bar” şi-a zis că merită încercat şi cu ceva mai amplu. Doar că romanul respectiv nu este chiar despre cum un cal intră într-un bar.

Poate că, până la urmă, asta ar fi soluţia şi pentru lansările de carte din România, cele cu audienţă foarte scăzută (despre asta am scris aici, dar a apărut şi pe omiedesemne.ro): autorul să intre călare în librărie. Sau măcar să anunţe lucrul acesta, pentru vâlvă.

Citeşte şi:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *